Het basiscommunicatiepakket biedt de deelnemers van de 25ste en 26ste editie van de vakbeurs de gelegenheid om, volgens eeuwenoud gebruik, aan alle oud-beursbezoekers in de aanloop tot Kerstmis de groeten of wensen digitaal over te brengen. Omdat zij hen niet allemaal kennen, is dat gemakkelijker, biedt dat meer mogelijkheden en verhoogt het de bereikbaarheid. Vandaar digitale kerstgroeten.
De beursorganisatie heeft geen enkele bemoeienis met de inhoud van de boodschap. Bovendien ligt er onder iedere bijdrage een link naar een door de deelnemer zelf aangewezen webpagina. Daarmee kunnen de deelnemers zelf in contact komen met de beursbezoekers. Bijvoorbeeld door hen op een mooie kerstpagina te laten uitkomen, waar deze de groeten terug kunnen doen. Dat is altijd goed voor zowel de relatievorming, de uitbreiding van het relatiebestand en -wie weet! – het klantenbestand.
Communicatie met de doelgroepen
De geplaatste kerstgroeten zijn op deze website door bezoekers en andere belangstellenden kosteloos en onbeperkt te lezen. Tegelijkertijd zijn de wensen ook opgenomen in het Facilitair Journaal, waar zij eveneens onbeperkt en kosteloos zijn in te zien door alle ingelogden.
Om ervoor te zorgen, dat de professionele verantwoordelijken voor facilitair management en gebouwbeheer op de hoogte zijn van de kerstgroeten, de deelnemers in de belangstelling komen van de doelgroepen EN om de vakbeurs onder de aandacht te brengen van de potentiële bezoekers gebruiken zowel beursorganisatie als het Facilitair Journaal deze bijdragen in hun communicatie.
Ter ondersteuning van het gebruik van het basiscommunicatiepakket en voor vragen kunnen deelnemers terecht bij het beurssecretariaat of Veel gestelde vragen.


