Bedrijfsvideo’s, de audiovisuele beursoriëntatie

Omdat één beeld soms meer zegt dan bladzijden vol tekst kiest een aantal deelnemers ook voor communicatie via bedrijfsvideo’s. Gericht op die bezoekers, die zich met meerdere zintuigen tegelijkertijd, meerdimensionaal en aanschouwelijker willen oriënteren op het aanbod op de beursvloer.

In deze rubriek plaatste de beursorganisatie alle bedrijfsvideo’s die de deelnemers met hen wilden delen. Daarom biedt deze rubriek enerzijds meer verdieping van het individuele aanbod en deelnemers, maar anderzijds is het aanbod niet representatief voor het totale evenement. Daarvoor zouden veel meer deelnemers met bedrijfsvideo’s moeten gaan werken.

De inhoud van de beursvideo’s loopt sterk uiteen. Naast algemene bedrijfsimpressies, zijn ook beursdeelnames aan de voorbije editie, wervingsvideo’s, productuitleggen en audiovisuele handleidingen opgenomen. Met opzet maakte de beursorganisatie geen onderscheid. Die taak is voor de beursbezoekers, die zich langs deze weg willen oriënteren.

In deze rubriek zijn ook videobijdragen van de organisatie opgenomen over de afgelopen editie, die zijn aangeleverd door deelnemers en de redactie van het Facilitair Journaal.  Als een soort terugblikkende vooruitblik geven zij een beeld van wat de bezoekers in de komende editie hebben te verwachten.